2016. szeptember 25., vasárnap

Hupsz, arról el is felejtettem írni, hogy találkoztam a friendship family-ből az anyukával, aki elég lazának és jó fejnek tűnik, totál nem illik bele a finn sztereotípiákba ő se. Mesélt a magánéletéről, a válásáról, együtt ebédeltünk meg ettünk finom tortaszeletet egy kávézóban. Megkérdezte, van-e barátom vagy barátnőm, ami itt teljesen természetes, mert eléggé egyenlőségre törekednek a finnek. Itt sokkal kisebb a homofóbia, és azt is üdítő volt olvasni az egyik cikkben, amit a suliban kellett átnézni, hogy írtak transznemű zeneterapeutákról valami kutatásban. Elvégre miért csinálunk még mindig úgy a 21. században, mintha nem lennének melegek, biszexek, transzneműek vagy egyáltalán, bárki, aki nem illik bele a 2-3 gyerekes, dolgozó, házas, templomba járó konvencióba? Szóval Elina jó fej, egész sokat beszél, szeret ő is új embereket megismerni, és van egy 5 éves kisfia. Apukával jóban vannak, és most alakul egy új kapcsolata is. A kisfiúval még nem találkoztam, mert most épp apukájánál van, de nemsokára ezt is összehozzuk. Fogunk együtt főzni tradicionális finn meg magyar kajákat, meg még ki tudja, miféle érdekes programokra megyünk majd. Lusta Dick-nek (bocsi, te mondtad :) ) meg fogom kérdezni a juustoleipä-t, hátha sikerül eredeti, házi alapanyagokból megcsinálni. Tegnap realizáltam a hajón, hogy azért tud hiányozni ez az óvodás korosztály, a maga őszinteségével meg a rendkívül gyorsan fejlődő tudásukkal, a hatalmas beszólásaikkal. Remélem, jól fogunk szórakozni annak ellenére is, hogy nem beszélem nagyon a nyelvet.

Voltam egy nemzetközi vacsin, ahova picit később érkeztem, a terem tele volt emberekkel, és a kaja nagy részét már megették, mire odamentem, úgyhogy eléggé örültek, mikor leraktam egy nagy adag rakott krumplit nekik. Amikor a hozzávalókat vettem, akkor jöttem rá, mennyire hiányzik a hazám, mert itt nem lehet normális, jó kolbászt venni jó áron, valamint a tejföl, mint olyan sem létezik, legalábbis nem olyan ízben, mint otthon. Chorizo-t vettem végül meg egy tejfölhöz egészen hasonlító terméket, és az otthonihoz hasonló ízvilágot sikerült elérnem. Ezek még kimaradtak a heti élménybeszámolóból. Csókok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése